Zgłoszenia wypadków przy pracy, katastrof i zdarzeń potencjalnie wypadkowych przyjmowane są pod całodobowym numerem telefonu 42 635 12 34.
Wypadki przy pracy
Art. 234 Kodeksu pracy stanowi, że:
- 1. W razie wypadku przy pracy pracodawca jest obowiązany podjąć niezbędne działania eliminujące lub ograniczające zagrożenie, zapewnić udzielenie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym i ustalenie w przewidzianym trybie okoliczności i przyczyn wypadku oraz zastosować odpowiednie środki zapobiegające podobnym wypadkom.
- 2. Pracodawca jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić właściwego inspektora pracy i prokuratora o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy oraz o każdym innym wypadku, który wywołał wymienione skutki, mające związek z pracą, jeżeli może być uznany za wypadek przy pracy.
- 3. Pracodawca jest obowiązany prowadzić rejestr wypadków przy pracy.
- 4. Koszty związane z ustaleniem okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy ponosi pracodawca.
W Okręgowym Inspektoracie Pracy w Łodzi sprawy związane z wypadkami przy pracy prowadzi Sekcja Badania Wypadków przy Pracy (tel. 42 635 12 34).
Przy zgłaszaniu wypadku należy podać następujące dane:
- |
nazwę i adres firmy, w której poszkodowany(a) był(a) zatrudniony(a) |
- |
miejsce wypadku |
- |
datę i godzinę wypadku |
- |
nazwisko i imię poszkodowanego(ej) |
- |
wiek poszkodowanego(ej) |
- |
stanowisko, na jakim był(a) zatrudniony(a) poszkodowany(a) |
- |
krótki opis okoliczności i przyczyn wypadku |
- |
imię i nazwisko oraz numer telefonu kontaktowego osoby zgłaszającej wypadek |