Dodano: 16 maja 2023
1:15 minut

Pamiętaj przed zgłoszeniem

Przed wysłaniem zgłoszenia upewnij się czy jesteś na stronie właściwego inspektoratu Pracy.

Wybierz inny inspektorat

Zgłoszenia wypadków przy pracy, katastrof i zdarzeń potencjalnie wypadkowych przyjmowane są pod całodobowym numerem telefonu 42 635 12 34.

Wypadki przy pracy

Art. 234 Kodeksu pracy stanowi, że:

  • 1. W razie wypadku przy pracy pracodawca jest obowiązany podjąć niezbędne działania eliminujące lub ograniczające zagrożenie, zapewnić udzielenie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym i ustalenie w przewidzianym trybie okoliczności i przyczyn wypadku oraz zastosować odpowiednie środki zapobiegające podobnym wypadkom.
  • 2. Pracodawca jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić właściwego inspektora pracy i prokuratora o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy oraz o każdym innym wypadku, który wywołał wymienione skutki, mające związek z pracą, jeżeli może być uznany za wypadek przy pracy.
  • 3. Pracodawca jest obowiązany prowadzić rejestr wypadków przy pracy.
  • 4. Koszty związane z ustaleniem okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy ponosi pracodawca.

W Okręgowym Inspektoracie Pracy w Łodzi sprawy związane z wypadkami przy pracy prowadzi Sekcja Badania Wypadków przy Pracy (tel. 42 635 12 34).

Przy zgłaszaniu wypadku należy podać następujące dane:

-

nazwę i adres firmy, w której poszkodowany(a) był(a) zatrudniony(a)

-

miejsce wypadku

-

datę i godzinę wypadku

-

nazwisko i imię poszkodowanego(ej)

-

wiek poszkodowanego(ej)

-

stanowisko, na jakim był(a) zatrudniony(a) poszkodowany(a)

-

krótki opis okoliczności i przyczyn wypadku

-

imię i nazwisko oraz numer telefonu kontaktowego osoby zgłaszającej wypadek