Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi
Porady osobiste:
Bezpłatne porady prawne z zakresu prawa pracy udzielane są osobiście
w siedzibie Okręgowego Inspektoratu Pracy w Łodzi al. Kościuszki 123 w godzinach:
Poniedziałek 10:00 - 18:00
Środa 10:00 - 16:00
Piątek 8:00 - 14:00
Oddział w Piotrkowie Trybunalskim ul. 3-go Maja 2
(Porady prawne osobiste udzielane są za pośrednictwem środków komunikowania się na odległość, tj. w wyznaczonym, zamykanym pomieszczeniu łączenie z pracownikiem merytorycznym udzielającym porad prawnych w OIP w Łodzi poprzez stanowisko komputerowe z ekranem dotykowym)
Poniedziałek 9:00 - 15:00
Środa 9:00 - 15:00
Piątek 9:00 - 15:00
Oddział w Sieradzu ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 64
(Porady prawne osobiste udzielane są za pośrednictwem środków komunikowania się na odległość, tj. w wyznaczonym, zamykanym pomieszczeniu łączenie z pracownikiem merytorycznym udzielającym porad prawnych w OIP w Łodzi poprzez stanowisko komputerowe z ekranem dotykowym)
Poniedziałek 9:00 - 15:00
Środa 9:00 - 15:00
Piątek 9:00 - 15:00
Oddział w Skierniewicach ul. Reymonta 23
(Porady prawne osobiste udzielane są za pośrednictwem środków komunikowania się na odległość, tj. w wyznaczonym, zamykanym pomieszczeniu łączenie z pracownikiem merytorycznym udzielającym porad prawnych w OIP w Łodzi poprzez stanowisko komputerowe z ekranem dotykowym)
Poniedziałek 9:00 - 15:00
Czwartek 9:00 - 15:00
Oddział w Kutnie ul. Grunwaldzka 5
Poniedziałek 9:00 - 15:00
Czwartek 9:00 - 15:00
Porady telefoniczne:
Bezpłatne porady prawne z zakresu prawa pracy udzielane są telefonicznie przez Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi pod numerami:
801 002 419 - dla dzwoniących z telefonów stacjonarnych
459 595 419 - dla dzwoniących z telefonów komórkowych
od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 15:00
(koszt połączenia zależny od stawek operatora; koszty naliczane są od momentu połączenia z infolinią, tj. również za czas oczekiwania)
Bezpłatne telefoniczne porady z zakresu prawa pracy udzielane są również przez Główny Inspektorat Pracy.
Wszystkie informacje dostępne na stronie internetowej:
Porady pisemne i online (dla mieszkańców województwa łódzkiego):
- z wykorzystaniem poczty elektronicznej e-mail: kancelaria@lodz.pip.gov.pl
- przy pomocy Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP): /OIP09/SkrytkaESP
- korzystając z aplikacji MS TEAMS w każdy wtorek w godzinach od 10:00 do 12:00
szczegóły pod adresem: Porady prawne za pomocą aplikacji Microsoft TEAMS (pip.gov.pl)
Porady dedykowane organizacjom i poszczególnym grupom zawodowym:
Porady prawne w języku ukraińskim:
Informujemy, że porady z zakresu legalności zatrudnienia obywateli Ukrainy na terytorium RP w języku ukraińskim udzielane są:
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 15.00 pod numerem telefonu 22 111 35 88 – telefon rekomendowany dla cudzoziemców świadczących pracę na terenie województw: mazowieckiego, łódzkiego, wielkopolskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego i lubuskiego,
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 15.00 pod numerem telefonu 89 333 17 41 – telefon rekomendowany dla cudzoziemców świadczących pracę na terenie województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, kujawsko-pomorskiego, pomorskiego i zachodniopomorskiego,
- od poniedziałku do środy w godzinach od 16.00 do 20.00 pod numerem telefonu 22 111 35 29 – telefon rekomendowany dla cudzoziemców świadczących pracę na terenie województw: podkarpackiego, małopolskiego, śląskiego, opolskiego i dolnośląskiego.
Повідомляємо, що консультації щодо законності працевлаштування громадян України на території Республіки Польща українською мовою надаються:
- від понеділку до п′ятниці в годинах з 9.00 до 15.00 за телефоном 22 111 35 88, номер телефону рекомендований для іноземців працевлаштованих на території мазовецького, лудзкого, вєлькопольського, свєнтокжиського, любельського та любуського воєводств;
- від понеділку до п′ятниці в годинах з 9.00 до 15.00 за телефоном 89 333 17 41, номер телефону рекомендований для іноземців працевлаштованих на території вармінсько-мазурського, подляського, куявсько-поморьського, поморського тa західнопоморського воєводств;
- від понеділку до середи в годинах з 16.00 до 20.00 за телефоном 22 111 35 29, номер телефону рекомендований для іноземців працевлаштованих на території подкарпатського, малопольського, сьльонського, опольського, дольносьльонського воєводств.”
Porady prawne z wykorzystaniem języka migowego
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19.08.2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r., poz. 1824), Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi zapewnia dostęp do świadczenia usług tłumacza języka migowego osobom doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, zwanymi dalej „osobami uprawnionymi”.
Świadczenie usługi dla osoby uprawnionej jest bezpłatne i realizowane będzie podczas wizyty osoby uprawnionej w siedzibie Okręgowego Inspektoratu Pracy w Łodzi przy al. Kościuszki 123 lub oddziałach w:
Piotrkowie Trybunalskim ul. 3-go Maja 2;
Skierniewicach ul. Reymonta 23;
Sieradzu ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 64;
Kutnie ul. Grunwaldzka 5.
Osoba uprawniona, która wyraża chęć skorzystania z usług tłumacza języka migowego do komunikowania się z Urzędem w sprawach, dla których właściwy jest Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi, proszona jest o zgłoszenie tego faktu co najmniej na 3 dni robocze przed dniem skorzystania ze świadczenia, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Zgłoszenia można dokonać e-mailem, faksem lub listownie:
Państwowa Inspekcja Pracy
Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi
Al. Kościuszki 123
90-441 Łódź
e-mail: kancelaria@lodz.pip.gov.pl
fax 42 636 85 13
tel. 42 636 23 13
W kontaktach z Państwową Inspekcją Pracy Okręgowym Inspektoratem Pracy w Łodzi osoba uprawniona ma prawo do skorzystania z pomocy „osoby przybranej”.
Osoba przybrana jest to osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną (doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się) w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielania jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej, jednostkach systemu, podmiotach leczniczych, jednostkach Policji, Państwowej Straży Pożarnej i straży gminnych oraz jednostkach ochotniczych działających w tych obszarach.
Po otrzymaniu zgłoszenia Urząd zapewni obsługę osoby uprawnionej w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym.
Zapytania prawne
Zapytania prawne kierowane na piśmie, w tym za pośrednictwem poczty elektronicznej, są załatwiane w trybie określonym przez przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego /Dz. U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm./.
W przypadku podania imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego zapytanie - odpowiedzi na piśmie udzielane są niezwłocznie, a w przypadku zapytań bardzo złożonych nie później niż w ciągu miesiąca. Zapytania prawne nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego zapytanie pozostawia się bez rozpoznania.
Uwaga: dane osobowe zachowuje się do wyłącznej wiadomości Państwowej Inspekcji Pracy, a w przypadku osobistego zgłoszenia się w celu uzyskania porady lub informacji, nie wymagane jest podawanie danych osobowych.